PWN zet extra mensen in door strenge vorst

De strenge vorst, een koude ondergrond en een stevige oostenwind zorgen in een aantal huishoudens voor een bevroren watermeter of waterleiding. Omdat ook de komende dagen strenge vorst wordt verwacht, zet PWN extra mensen in om de klanten zo goed mogelijk te kunnen helpen. Ook staan op www.pwn.nl/vorst/ tips om bevriezing van de leidingen en de watermeter te voorkomen.

Mensen kunnen zelf maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat de waterleiding niet bevriest. PWN geeft haar klanten het advies de watermeter te isoleren, de buitenkraan af te tappen en de woning op temperatuur te houden. ls de watermeter door bevriezing kapot gegaan, dan zal PWN deze in de meeste gevallen moeten vervangen.

Het Klantcontactcentrum van PWN is de afgelopen dagen door een groot aantal klanten benaderd met vragen over hun bevroren waterleiding. Medewerkers geven de klanten telefonisch advies hoe zij de problemen kunnen oplossen. Dat kan bijvoorbeeld door de leiding gedurende minimaal vijftien minuten te verwarmen met een warme föhn.

Om de grote vraag naar advies en hulp te kunnen opvangen, zet PWN de komende dagen extra adviseurs en monteurs in. Mensen die problemen hebben met de watervoorziening kunnen 24 uur per dag bellen met het gratis nummer 0800 023 23 55. Voor actuele storingen kan men kijken op www.pwn.storingen.nl.